دکانچه دار، تنها وبلاگ رسمی استارتاپ پاساژ اینترنتی دکانچه می باشد؛ که در ششم اردیبهشت ماه سال 1396 هجری خورشیدی؛ با هدف معرفی و ارائه فعالیت های تیم دکانچه آغاز به فعالیت نمود، و تا به امروز این فعالیت ها ادامه داشته است.

نظرسنجی سایت

نظر شما در مورد وبلاگ دکانچه دار چیست؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 24
  • بازدید دیروز : 9
  • بازدید کل : 50625

شهادت آیت الله سعیدی به دست ماموران ستم شاهی پهلوی(1349 ه.ش)


مجاهد شهيد حضرت آيت‌ا… محمدرضا سعيدی در دوم ارديبهشت 1308 چشم به جهان گشود. در کودکی مادرش را از دست داد و تحت نظر پدر مشغول تحصيل شد. پس از تحصيل در حوزه‌های مشهد و قم و استفاده از محضر بزرگانی چون آيت‌ا… بروجردي و حضرت امام خمينی (ره) به اجتهاد رسيد. مدتي براي تبليغ اسلام به کويت عزيمت کرد و با شروع نهضت امام خميني (ره) در 1341 به همراه بسياري از روحانيون و مردم به فداکاري و مجاهدت در راه اسلام پرداخت.

آيت‌ا… سعيدي از تصميم و عزم راسخ امام براي قيام لله و قدرت عجيب و عظيم ايمان و توکل امام نيروي تازه گرفت و راه سراسر رنج و مبارزه و خطر را با ميل و اشتياق انتخاب کرد و از هيچ کوشش و مجاهدتي دريغ نکرد و به فعاليت‌هاي مختلف پرداخت به گونه‌اي که چندين بار توسط عوامل ساواک دستگير شد. در ارديبهشت 1349 پس از آنکه رژيم شاه از سرمايه‌گذاران آمريکايي دعوت کرد تا باصطلاح در ايران سرمايه‌گذاري کنند و در واقع در يک حرکت استعماري، اقتصاد ايران را کاملا در اختيار آمريکايي‌ها قرار دهند، علماي حوزه علميه قم با انتشار اطلاعيه‌اي مردم را از اين خطر بزرگ مطلع ساختند.

در اين ميان آيت‌الله محمدرضا سعيدي عليه استعمارگران دست به فعاليت‌هاي شديدي زد و با انتشار اعلاميه‌اي به زبان عربي خطاب به علماي کشورهاي اسلامي، آنها را دعوت به قيام و مخالفت نمود. رژيم شاه که از حرکت پرخروش ايشان به وحشت افتاده بود، ايشان را دستگير و در قزل قلعه زنداني کرد. اين عالم مجاهد در روز چهارشنبه 20 خرداد 1349 تحت شديدترين شکنجه‌ها، به شهادت رسيد.

  انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 66

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

اصفهان، خیابان کاشانی شمالی، کوچه شهید احمد ثقفیان، پلاک 52، طبقه دوم، دفتر مرکزی استارتاپ دکانچه.

استفاده از مطالب وب سایت دکانچه دار، فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به استارتاپ پاساژ اینترنتی دکانچه می‌باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما