دکانچه دار، تنها وبلاگ رسمی استارتاپ پاساژ اینترنتی دکانچه می باشد؛ که در ششم اردیبهشت ماه سال 1396 هجری خورشیدی؛ با هدف معرفی و ارائه فعالیت های تیم دکانچه آغاز به فعالیت نمود، و تا به امروز این فعالیت ها ادامه داشته است.

نظرسنجی سایت

نظر شما در مورد وبلاگ دکانچه دار چیست؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 27
  • بازدید دیروز : 9
  • بازدید کل : 50628

سئو چیست ؟؟؟؟


سئو چیست ؟؟؟؟

معنی سئو چیست؟

سئو به مجموعه فرایندهایی گفته می شود که بر روی دیده شدن صفحات یک وبسایت در نتایج غیر پولی جستجو تاثیر گذار است.

بسیار خب، حال به تعریف بهتر سئو می پردازیم:

سئو به فرایند بهینه سازی محتوای آنلاین گفته می شود به گونه ای که موجب افزایش جذابیت آنها برای موتورهای جستجو شده و در نتیجه، آن محتوا در هنگام جستجوی عبارتی به خصوص، در رتبه بالاتری قرار می گیرد.

سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو

سئو کلاه سفید در برابر سئو کلاه سیاه

اگر به سئو نگاه های یک شبه دارید، احتمالا در نهایتا کارتان به سئو کلاه سیاه خواهد کشید. این نوع سئو تنها بر روی موتورهای جستجو متمرکز بوده و کاربران حقیقی را در نظر نمی گیرد. روش هایی برای شکستن قوانین وجود دارند که می توان تنها با خرج کردن مقداری پول، به افزایش سریع رتبه سایت دست یافت.

نتیجه نهایی این گونه فعالیت های اسپم پس از کسب نتایج غیر طبیعی، جریمه شدن سایت خواهد بود. این گونه فعالیت ها برای کسب و کارهایی که آینده ای را برای خود تصور می کنند، مناسب نیست.

در این گونه فعالیت ها معمولا بایست هزینه های را متقبل شوید و از آنجا که موتورهای جستجو همواره در حال به روز رسانی هایی برای مقابله با این گونه فعالیت ها هستند، همیشه می بایست به دنبال راهی برای دور زدن قوانین جدید باشید.

در نقطه مقابل سئو کلاه سفید وجود دارد که روشی برای ساختن یک کسب و کار آنلاین پایدار می باشد. اگر مشغول سئو با این روش ها هستید، مطمئنا تمرکز شما بر روی کاربران خواهد بود. سعی شما همواره مبتنی بر ارائه بهترین محتوا و در دسترس قرار دادن آن به شکلیست که مورد پسند موتورهای جستجو نیز هست.

شاید نیاز به گفتن نباشد، اما ما در اینجا فقط به صحبت درباره سئو کلاه سفید خواهیم پراخت. سمت و سوی خود را از بین سئو کلاه سیاه و کلاه سفید، هوشیارانه انتخاب کرده تا در آینده تاسف نخورید.

متاسفانه همیشه آنطور که به نظر می رسد ساده نیست. همانطور که میدانید زندگی مطلقا سیاه یا مطلقا سفید نیست. همین مسئله ای در سئو نیز وجود دارد. چیزی بین سئو کلاه سفید و کلاه سیاه وجود دارد که ما از آن با نام سئو کلاه خاکستری یاد می کنیم.

در سئو کلاه خاکستری هدف شما فریب دادن شخص یا به بازی گرفتن الگوریتم های جستجو نیست. با این حال این روش ها، امتیازات خود را به همراه دارد.

استانداردهای گوگل هیچگاه برخلاف آنطوری که گوگل علاقه مند به باور داشتن شما بر آنهاست، کاملا مطلق نیستند. حتی بعضی مواقع ممکن است کمی متناقض نیز به نظر برسند. به عنوان مثال گوگل اعلام کرده که آنها علاقه مند به پست های مهمان برای لینک سازی نیستند.

اما اگر برای توسعه و رشد برند از پست های مهمان بهره ببریم، در حال انجام کار اشتباهی هستیم؟ اگر با استفاده از پست های مهمان، کاربران بیشتری را از وجود خود آگاه کرده و ترافیک زیادی را به سمت سایت خود هدایت کنیم، باز هم کار غلطی انجام داده ایم؟ این موارد دلایل مشروعی برای استفاده از پست های مهمان هستند و ما به شخصه تا حدی آنها را پیشنهاد میکنیم.

مطمئنا افرادی هستن که با اظهار نظر قبلی مخالفت کنند. این موضوع کاملا طبیعی ست. وجود همین گونه اختلافات است که بازاریابی آنلاین و به خصوص سئو را به حوزه ای سرگرم کننده نیز تبدیل کرده است. دیجیتال مارکتینگ بیشتر شبیه به یک بازیست و افراد می توانند از راه های مختلفی به پیروزی برسند.

سئو همواره در حال تغییر است و قوانین منتسب به آن نیز دائما تغییر می یابند. به علاوه بیشتر چیزی که ما از آنها با عنوان قوانین سئو یاد می کنیم، پیش بینی هایی بر مبنای سئو هستند و با تکیه بر اکثریت موارد و نه همه آنها به دست آمده اند.

به همین دلیل فضای بزرگی برای سئو کلاه خاکستری وجود دارد که می توان دزدکی در آنها حرکت کرد. بعضی از تکنیک های لینک سازی کلاسیک مانند استفاده از صفحه پذیرش دانشگاه ها برای ساخت بک لینک، جز این روش ها به حساب می آیند. بعضی از افراد اعلام می کنند که این روش هنوز کار می کند، اما بسیاری نیز آن را منسوخ شده می دانند. در اغلب موارد به این مسئله بستگی دارد که چگونه دست به استفاده از این روش ها زده اید.

سئوکار های مشهور دنیا مانند Ross Hudgens بسیار درباره تاکتیک های قابل ارزیابی لینک سازی صحبت می کنند. تمام تاکتیک های بازاریابی در صورتی که انتظار بازگشت سرمایه را داریم، می بایست قابل ارزیابی باشند. اما مشکلی درباره این تصور وجود دارد.

تقریبا هر تاکتیک قابل ارزیابی در لینک سازی بسته به نوع انجام آن، در لبه مرز با سئو کلاه سیاه قرار دارد. Ross Hudgens در وبسایت خود مثالهایی ارائه کرده که حتی برندهای بزرگ نیز مانند New York Tims نیز از روش های کلاه خاکستری بهره می برند. به صورت فنی میتوان این کار را خلاف قوانین گوگل دانست.

ساخت بک لینک در بعضی از کسب کار ها مانند تکنولوژی و تغذیه کار آسانیست. وبلاگ های بسیاری هم اکنون در حال فعالیت و انتشار محتوا در این باره هستند. اما آیا این وضعیت درباره کمپانی های تولید مکمل های غذایی نیز برقرار است؟

آیا میدانید که سرویس بازاریابی ایمیلی MailChimp به برندهای مکمل های غذایی اجازه استفاه از سرویس خود را نمی دهد؟ آنها چگونه می توانند با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کرده و درامد خود را افزایش دهند؟

این مسئله در مورد کسب و کارهای خاص مانند شرط بندی نیز وجود دارد. این گونه سایت ها شانسی ندارند که یک وبلاگ نویس معروف، به شکلی مبالغه آمیز شروع به تعریف از آنها در وبسایت خود کند.

بعضی مواقع پیش می آید که شما بخواهید شانس خود را امتحان کنید. موسسات حقوقی نیز جز همین دسته بوده و در گرفتن بک لینک های با کیفیت از شانس کمی برخوردارند. به همین دلیل است که آنها مطابق نمونه ای که ذکر کردیم، از تکنیک های ساخت بک لینک در صفحه پذیرش دانشگاه ها استفاده می کنند.

مشکل دیگری که وجود دارد اینست که موتورهای جستجو به اندازه کافی خوب عمل نمی کنند و در رتبه بندی ها مشکلاتی دارند. البته الگوریتم های جدید مانند رنک برین به طور چشم گیری این مشکل را حل کرده است.

این مسئله موجب شده که افرادی مانند Glenn Alsop انجام تاکتیک های کلاه خاکستری مانند شبکه های وبلاگی خصوصی را بر خلاف قوانین گوگل پذیرفته اند. Glenn Alsop به عنوان مثال به صفحه ای از نتایج جستجو در عبارت Future of blogging اشاره کرده است.

سایت او در انتهای نتایج جستجو قرار دارد. اما او در ادامه اذعان کرده است که:

  1. بک لینک های آن صفحه نسبت به دیگر رقبا بیشتر است.
  2. اعتبار دامنه او نسبت به دیگر رقبا بیشتر است.
  3. ساختار داخلی صفحه نسبت به رقبا بهتر است.

اما واقعا چه اتفاقی افتاده است؟ چه توضیحی می توان برای این مسئله داشت؟

گوگل به صورت کلی اعلام کرده که این سه فاکتور جز مهمترین عوامل تاثیرگذار بر روی رتبه بندی صفحات هستند و سئوکاران نیز بر این مسئله اتفاق نظر دارند. اما با این وجود در حالت عملی این اتفاق نیفتاده است.

ظاهرا شما می توانید کمی سیستم گوگل را به بازی گرفته و بعضی موارد را تا حدی شبیه سازی کنید. این مسئله آنقدرها هم آنطور که به نظر می رسد بد نیست، اما مشکل همچنان پا برجاست.

سال گذاشته اقای Larry Kim موسس وب سایت WordStream پیش بینی کرد که در سال آینده نرخ کلیک (CTR) تاثیر بیشتری بر روی رتبه بندی سایت ها خواهد داشت. او پیش بینی کرد که شبیه سازی مشارکت کاربران مانند افزایش نرخ کلیک به یکی از تاکتیک های کلاه خاکستری تبدیل خواهد شد.

ما در اینجا قصد قضاوت درباره خوب یا بد بودن سئو کلاه خاکستری را نداریم. انتخاب یا عدم انتخاب آن به تصمیم خود شماست. ما در حال صحبت درباره چیزی هستیم که شما کمتر درباره آن می شنوید.

بسیاری از رقبای شما هر کاری را برای رسیدن به نتایج بالای گوگل انجام می دهند و این کار موجب محو شدن شما از نتایج جستجو خواهد شد. بنابراین می بایست تصمیم بگیرید که چه مسیری را در سئو طی خواهید کرد و قادر به پذیرش چه مقدار ریسک هستید.

  انتشار : ۵ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 95

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

اصفهان، خیابان کاشانی شمالی، کوچه شهید احمد ثقفیان، پلاک 52، طبقه دوم، دفتر مرکزی استارتاپ دکانچه.

استفاده از مطالب وب سایت دکانچه دار، فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به استارتاپ پاساژ اینترنتی دکانچه می‌باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما