دکانچه دار، تنها وبلاگ رسمی استارتاپ پاساژ اینترنتی دکانچه می باشد؛ که در ششم اردیبهشت ماه سال 1396 هجری خورشیدی؛ با هدف معرفی و ارائه فعالیت های تیم دکانچه آغاز به فعالیت نمود، و تا به امروز این فعالیت ها ادامه داشته است.

نظرسنجی سایت

نظر شما در مورد وبلاگ دکانچه دار چیست؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 17
  • بازدید دیروز : 34
  • بازدید کل : 50652

روز اسناد ملی و میراث مکتوب


روز اسناد ملی و میراث مکتوب

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی واعظ موسوی با بیان اینکه شیخ کلینی کتاب خود را از منابع غیرمکتوب به صورت مکتوب در آورده است، گفت: کتاب«اصول کافی» از قدیمی‌ترین و ارزشمند‌ترین آثاری است که ما داریم و به همین منظور سالروز ولادت او به عنوان روز اسناد ملی و میراث مکتوب نام گذاری شده است.
 
این استادحوزه علمیه در گفت وگو با دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، به مناسبت بزرگداشت محمد بن یعقوب کلینی، با بیان اینکه چرا ایشان نقش بزرگی را در حفظ و انتقال میراث علمی اهل بیت (ع) به جهانیان داشته است، اظهار کرد: شیخ کلینی ازعلمایی است در قرون اولیه اسلامی پس از غیبت حضور داشتندکه این امر باعث حفظ و نگهداری میراث اهل بیت (ع) شده است.
 
وی افزود: این شیخ بزرگوار از مشهورترین فقهای شیعه در نیمه اول قرن چهارم قمری است که در زمان امام حسن عسکری(ع) به دنیا آمده است و لقب رازی را به خود اختصاص داده است.
 
واعظ موسوی عنوان کرد: شیخ کلینی علوم اسلامی را نزد پدر و دایی خود فرا گرفت و بعد از مدت کوتاهی که با منابع حدیثی و رجالی آشنا می‌شود برای ادامه تحصیل به شهر ری می‌آید.
 
این استادحوزه علمیه تصریح کرد: درآن زمان بیش تر مردم ری شافعی و حنبلی مذهب بودند و در روستاها اشخاصی هم که شیعه بودند حضور داشتند و از جایگاه نسبتا خوبی برخوردار بودند، چرا که اکثر اهل تسنن تحت تاثیر شیعیان قرار گرفته بودند.
 
وی خاطر نشان کرد: کتاب‌هایی مانند: رجال، رسائل ائمه و تعبیر رویا از جمله آثار شیخ کلینی به شمار می رود و بسیاری از فقها و محدثین معروف شیعه از جمله: هارون بن موسی، احمد بن احمدکاتب کوفی از شاگردان معروف شیخ کلینی هستند.
 
این کارشناس مذهبی عنوان کرد: 40 نفر از فقها و محدثان جز اساتید شیخ کلینی هستندکه یکی از برجسته‌ترین آن‌ها محمد بن حسن صفار است.
 
واعظ موسوی در پاسخ به این سوال که چرا کتاب اصول کافی برای محققین و علما مرجع مهمی تلقی می‌شود، افزود: کتاب «اصول کافی» به عصر ائمه(ع) نزدیک است و این امر باعث متفاوت بودن آن می‌شود و سبب می‌شود این کتاب منبع اصلی رشته‌های دیگری از علوم هم قرار بگیرد، زیرا می‌تواند به عنوان یک منبع معتبر مورد استفاده قرار گیرد.

 

  انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 60

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

اصفهان، خیابان کاشانی شمالی، کوچه شهید احمد ثقفیان، پلاک 52، طبقه دوم، دفتر مرکزی استارتاپ دکانچه.

استفاده از مطالب وب سایت دکانچه دار، فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به استارتاپ پاساژ اینترنتی دکانچه می‌باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما